2017. szeptember 18., hétfő

Pizzás csiga

10 g élesztőt langyos vízben 80 g búzaliszttel felfuttattam. Hozzáadtam 200 g teljes kiőrlésű búzalisztet, sót, oregánót, bazsalikomot és összegyúrtam kb. 150 ml langyos vízzel. A vizet csak apránként adtam hozzá, mert lisztfüggő, hogy mennyi kell. A tésztát lisztezett felületen kinyújtottam és megkentem 3 tk. paradicsompürével, megszórtam sóval, oregánóval, bazsalikommal, borssal és pici őrölt rozmaringgal.
Feltétként sonka, trappista, mozzarella, gorgonzola, kukorica és friss bazsalikom került rá. 

A pizzát szorosan feltekertem és kb. 1 cm-s szeletekre vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem. A sütőt nem melegítettem elő, mert a tésztát nem kelesztettem, így amíg a sütő felmelegedett, volt ideje megkelni. 

Míg a csigák sültek, 1 kis poharas tejfölt összekevertem ételízesítővel, borssal és 2 gerezd fokhagymával. 
A mártogatós elhagyható, de mi szeretünk "tunkolni" :D 
Nekem 15 db lett, 13 g/db ch-tartalommal.



2 megjegyzés:

  1. Szia Nikolett! Az elején az élesztőt a vízzel és a liszttel csak úgy összekeverted? Mennyi ideig hagytad kelni? Köszönöm szépen! Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ági. Igen, csak összekevertem olyan tejfölsűrűségűre, kb. 5 percet hagytam állni. A tésztát nem kelesztettem. Nem melegítem elő a sütőt úgy rakom be, így amíg bemelegszik, pont elég neki, hogy megkeljen. Mondjuk, ha hagyod egy 30 percet kelni, biztosan szebb lesz :)

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.