2017. szeptember 1., péntek

Finomságok grillen - kenyérlángos






Bár a grillszezonnak lassan vége, szerintem van még pár hétvégénk, ami alkalmas lesz kinti sütögetésre, főzésre. Nyáron nagy előnyben részesítjük a kerti sütőnket, mivel nem szeretjük az amúgy is meleg lakást még tovább melegíteni. Szerencsére sok mindent el tudtunk készíteni kint is, így nem untunk rá a szabadban készült ételekre :)


Provence-i és bajorkolbász rozmaringos, gorgonzolás parázsburgonyával


Grillezett oldalas
Kenyérlángos




Harcsa-ponty-busa halászlé

Gombás csirkepaprikás durumtésztával

Cukkinis lecsó


Csülökpörkölt burgonyával


Grillezve gyakorlatilag mindent szeretünk. Kolbászt, csirkemellet, tarját és halat készítünk leggyakrabban valamilyen zöldségkörettel vagy salátával. A húsokat mindig előre bepácoljuk. Szerintem a sertéshúsnak nem árt, ha egy éjszakát érik a pácban, a csirkének viszont elég 2-3 óra, a halnak 0,5-1 óra. Húsokhoz a borsos-mustáros és magyaros pácokat kedveljük leginkább, halat citrommal, borssal, ciromfűvel szoktuk ízesíteni.





A köretekkel nagyon jól lehet variálni, színessé tenni a választékot. Én alapvetően nem igazán szeretem a zöldségeket, pedig az IR-diéta fontos része a fogyasztásuk. Grillezve viszont szívesen fogyasztok szinte minden zöldséget. Nálunk nagy kedvenc a sült cékla és répa, amik saját cukortartalmuknak köszönhetően szépen karamellizálódnak, így igazán ízletesek lesznek. Mi a zöldségeket nem szoktuk túlfűszerezni, sóval, borssal és a kertben található friss zöldfűszerekkel (rozmaring, kakukkfű, petrezselyem, bazsalikom, oregánó...) készítjük őket.











Természetesen nem csak sült, grillezett zöldségek, hanem friss, majonézes és tésztasaláták is illenek a grillételekhez. Nekem az egyik kedvencem a bulgursaláta, amit nagyon egyszerű elkészíteni.



50-50 g bulgurt, brokkolit, répát és 100 g kukoricát megfőzök sós vízben. Cukormentes bolti vagy házi majonézből (1 tojássárgájából, sóval, borssal, mustárral folyamatos keverés mellett, olaj fokozatos hozzáadásával készül) tartármártást készítek, belekeverek 2 szelet apró kockákra vágott lilahagymát 1-2 főtt tojást, trappista és dán fehér sajtkockákat, majd hozzáadom a kihűlt zöldséges bulgurt. Jó, ha van 1-2 órája hűtőben összeérni, de frissen is finom.


Nagyon szeretem a kelt tésztákat, pizzát, kenyérlángost, így a sok grillezett és bográcsos étel után úgy gondoltam, megpróbálok valamit ezek közül megsütni. A sütő elöl még nyitott, így nem voltam biztos benne, hogy sikerülni fog, de szerintem végül jó lett az eredmény.




A tésztához 100 g búzalisztet, 300 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 20 g sikért, 1 tojást, 25 g élesztőt, pici sót összegyúrtam egy kis olajjal és annyi langyos vízzel, amit a liszt felvett, majd 1 órát kelesztettem.




A megkelt tésztát átgyúrtam, elfeleztem, kinyújtottam gáztepsi nagyságúra és fokhagymás, sós, borsos tejföllel megkentem. A feltét sonka, szalonna, kolbász, újhagyma, lilahagyma, paradicsom, petrezselyem, juhtúró és sajt volt.



Gáztepsi hátulján sütöttem meg a grillen úgy, hogy a tepsi fölé egy alufóliával bevont rácsot helyeztem, így a teteje is szép egyenletesen megsült.




A végére pedig jöjjön egy nyári frissítő és néhány kép a főzésekről. Remélem sikerült kedvet csinálnom, hogy az őszi jó időt még kihasználjátok a szabadban főzésre :)


Limonádé mentával és citromfűvel



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.