2017. szeptember 2., szombat

Puncskocka

Gyerekkorom óta imádom a puncsmignont, puncstortát, puncskockát. Nem a krémeset, hanem a "tömör belsejűt". A nagymamám cukrász és mindig "mérges" volt, hogy minden születésnapra ezt kértem, mikor egy cukrász unokája kérhetett volna bármit, ami szép és különleges :)
Több, mint 2 éve diétázom, de még soha nem mertem kipróbálni, milyen lehet az IR-es változat. Bátorságomat összeszedve ma végre elkészült, jelentem sikeresen átment a teszten :)

8 tojást szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, a sárgáját 20 g DW 1:4 édesítővel, vaníliával, 1 ek. olajjal kikevertem. A habot a sárgájába forgattam, beleszitáltam 25 g búzalisztet, 95 g teljes kiőrlésű búzalisztet (a szitán fennmaradó részt is belekeverem a tésztába), pici szódabikarbónát és óvatosan összekevertem. Sütőpapírral bélelt gáztepsibe simítottam és kb. 15 perc alatt megsütöttem.
Amikor kihűlt, keresztben 3 egyforma részre vágtam és a 2 szélsőnek levágtam a széleit. A széleket és a középső szeletet kockákra vágtam és 20 ml rumaromával, 6 ek. baracklekvárral és 4 ek. feketekávéval összegyúrtam.


A 2 lapot megkentem 1-1 ek. baracklekvárral és az alsó lapra simítottam a tölteléket, majd ráfektettem a felső lapot.



160 g porxilitet rózsaszín ételfestékkel és langyos vízzel kikevertem és a sütemény tetejére simítottam. A vizet apránként adjuk csak hozzá, nehogy túl híg legyen a máz.


Még mielőtt megdermedt volna, késsel berajzoltam a vágások helyét, hogy szeleteléskor ne repedezzen meg a máz.


1 ek. xilitből készítettem egy világosabb mázat és ezzel díszítettem a kockákat.



Hűtőben 1-2 óra alatt megdermed a teteje, ezután azonnal fogyasztható, bár nem árt, ha van 1 éjszakája, hogy összeérjenek az ízek.



4 megjegyzés:

  1. CSak egy gyors kérdés. A felső és az alsó részét nem is kell beáztatni semmibe? Nem lett száraz?

    VálaszTörlés
  2. Szia. Nem kell beáztatni. Jó puha, szaftos nem száraz másnap sem. Az én lekvárom elég folyós volt, ha sűrűbb, akkor lehet, hogy több folyadék kell.

    VálaszTörlés
  3. Niki, szerinted a máz működhet DW 1:4-gyel is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Moncsi! Ne haragudj, hogy ilyen későn válaszolok, de csak most kaptam jelzést a hozzászólásról :( Állag alapján működhet a máz DW 1:4-ből is, de szerintem nagyon édes lesz, hiszen az édesítőereje négyszeres és a máz gyakorlatilag töményen édesítőből áll.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.