2019. augusztus 11., vasárnap

Fügés tarte Tatin

Tészta:
75 g búzaliszt
175 g teljes kiőrlésű búzaliszt
150 g margarin
20 g negyedannyi édesítő
1 kk. szódabikarbóna
30 g tejföl
1 tojás
Töltelék:
20 g margarin
15 g negyedannyi édesítő
600 g füge
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, fóliába csomagolva 30 percre hűtőbe raktam.
Egy kb. 25 cm átmérőjű hőálló tálat margarinnal kikentem, megszórtam az édesítővel és a megtisztított, félbevágott fügével kiraktam.
A tésztát akkorára nyújtottam, hogy a széleit be lehessen tűrni, hogy teljesen betakarja a gyümölcsöt. Tetejét villával megszurkáltam és kb. 40-45 percig sütöttem, hogy szép aranybarna legyen a teteje és a fügében lévő cukor karamellizálódjon.
Még melegen kiborítottam a formából, hogy kihűlve ne ragadjon bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.