2019. május 4., szombat

Lakodalmas kuglóf

Na jó, tulajdonképpen ez egy sima kuglóf. Nekem azért lakodalmas, mert gyermekkoromból így maradt meg. Nálunk szokás volt, hogy lakodalmak előtt a falu kemencéjében kuglófot sütöttek az asszonyok. Az esküvő napján pedig nagy kosarakból kínálták borral a házak előtt állóknak, akik nézték a lakodalmas menetet.
300 ml tejet, 100 g margarint langyosra melegítettem. Belemorzsoltam 30 g élesztőt és elkevertem 150 g búzaliszttel, állni hagytam, míg az élesztő dolgozni kezdett. Hozzáadtam 4 tojássárgáját, 50 g DW Bourbon vaníliás cukorhelyettesítőt, 20 g DW 1:4 édesítőt, egy csipet sót és 375 g teljes kiőrlésű búzalisztet, majd addig dagasztottam, míg elvált az edény falától és a kezemtől.
A tésztát 3 részre osztottam, egyikbe 2 tk. kakaóport, másikba 5 ml rumaromát és rózsaszín ételfestéket gyúrtam. 20 percet nylon zacskóval, konyharuhával letakarva kelni hagytam a cipókat.
Ezután kézzel mindegyiket kb. 30 cm hosszúra sodortam és összefontam. Kivajazott kuglófsütő formába raktam, majd 30 percet kelesztettem.
Ezalatt a sütőt előmelegítettem és kb. a kuglóf előtt 5 perccel a sütő aljába beraktam 500 ml vizet. A gőzben sokkal szebben megemelkedik minden kelt tészta. Amikor az összes víz elpárolgott, kivettem a tepsit, hogy ne fogja vissza a hőt. A kuglófot vízzel kétszer lekenve, tűpróbáig sütöttem. Úgy jó, ha picit kopog a teteje.
A sütőből kivéve rácsra borítottam, vízzel lekentem és hagytam kihűlni, ezután szeleteltem.



Alaprecept: https://gasztroangyal.hu/receptek/szines-kuglof/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.