2024. április 20., szombat

Meggyes-gesztenyés szelet

A piskótához 10 db tojást szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 40 g negyedannyi édesítővel és 25 ml olajjal habosra kevertem, majd óvatosan a fehérjehabba forgattam. Beleszitáltam 75 g finom lisztet, 130 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 20 g kakaóport és késhegynyi szódabikarbónát.

180 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel, 2 db 36*32 cm-es, vékony piskótalapot sütöttem. Amikor kihűltek, mindegyiket elfeleztem, így kaptam meg a kívánt 4 lapot.

A krémhez 500 g gesztenyemasszát habosra kevertem 180 g vajjal. (A masszát mindig én készítem itthon, de a bolti, édesítőszeres változat is tökéletes. A massza receptjét itt megtaláljátok: https://edes-ir-elet.blogspot.com/2021/12/gesztenyealagut.html?m=1)

3 lapot megkentem házi, cukormentes meggylekvárral (kb. 150 g) és a krém harmadával. A negyedik lapra nálam most csak porrá őrölt édesítő került tálaláskor, de bevonható csokimázzal is.

Nem szükséges sokáig pihentetni, pár óra elteltével szépen szeletelhető. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.