2017. szeptember 18., hétfő

Gyors, meleg reggelik és vacsorák hideg napokra

Akik régebb óta követik a receptjeimet, biztosan észrevették, hogy nem csak új, hanem régebbi ételeimet is megosztom a blogon. Ennek oka, hogy szeretném összegyűjteni egy helyen a recepteket.

Most néhány olyan ételt válogattam össze, amik nagyon gyorsan elkészülnek. Tökéletesek, ha az embernek nincs ideje vagy kedve főzni, de valami meleget enne reggelire, vacsorára. Végre itt az ősz, ezzel együtt a hűvösebb idő, így a megszokott szendvics helyett jól esik a meleg étel.

Sajtos, baconös édesburgonya salátával, dán fehér sajttal.


A megmosott édesburgonyát hosszában félbevágom és itt-ott picit bevagdosom. A lyukakba apróra vágott bacont, sajtkockákat teszek. Sózom, borsozom, pici petrezselyemmel megszórom és megsütöm. A sütési idő függ a burgonya nagyságától, így pontos időt nem tudok írni, de gyorsan megsül, kb. 30 perc alatt. Tálalni valamilyen friss salátával, sajttal szoktam.



Mogyorókrémes melegszendvics fahéjjal és gyümölccsel ❤
Tudom, sokaknak furán hangzik, de aki olyan édességfüggő, mint én, annak biztosan bejön. A teljes kiőrlésű toastkenyerek egyik felét mogyorókrémmel, a másikat vajjal kenem meg. A vajas felüket pici édesítővel és fahéjjal megszórom. Az előmelegített sütőben, csak átmelegítem, hogy a mogyorókrém megolvadjon, de a kenyér ne piruljon meg nagyon, hiszen a pirított kenyér már gyors felszívódásúnak számít. Gyümölccsel tálalom.


Az alábbi, felfújt formában készült ételeket nevezzük talán toastnak, tulajdonképpen se nem felfújt, se nem toast :) Egy videóban láttam régebben, de nem jegyeztem meg az oldal és az étel nevét sem.

Édes "toast"

2 szelet teljes kiőrlésű kenyeret felkockáztam és kivajazott hőálló formába rétegeztem gyümölccsel és fahéjjal. 1 tojást 50 ml tejszínnel, 1 kupak vaníliával és DW 1:4 édesítővel elkevertem és a kenyérre öntöttem. A tetejét megszórtam fahéjas édesítővel és kb. 10-15 percet sütöttem.



















Sós "toast"

Ugyanúgy készül, ahogy az édes változat. Az egyiket gombával, hagymával, paprikával és sajttal, a másikat sajtos párizsivel, kelkáposztalevéllel és sajttal rétegeztem. Mindegyiket sóval, borssal, fokhagymával, petrezselyemmel és paprikával ízesítettem.
































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.