2017. szeptember 6., szerda

Vaníliás köleskeksz


A kölesnek rengeteg jótékony hatása van, magas a rosttartalma, salaktalanító hatású és nem utolsó sorban az egyetlen teljes értékű fehérjét tartalmazó gabona. Eddig leginkább köretként vagy édes kásaként fogyasztottam, soha nem készítettem még köleslisztből semmit, de szerettem volna kipróbálni, milyen. Vaníliás, chia magos kekszet sütöttem belőle kisétkezésekre. 



Hozzávalók:

200 g kölesliszt
70 g vaj
85 ml tejszín
20 g chia mag
20 g DW 1:4
1 tojás
vaníliaaroma és őrlemény
pici szódabikarbóna

A hozzávalókat összegyúrtam és 1 órára a hűtőbe tettem. 20 db kis gombócot formáltam a masszából, sütőpapíros lapon kilapítottam és villával mintáztam a tetejét.


Maximális hőfokon kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöttem. Rácson hagytam kihűlni, majd zsírpapírral bélelt fémdobozba raktam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.