2017. szeptember 15., péntek

Pillecukor, marshmallow, pumpedli


Ezt az édességet szerintem mindenki szereti vagy szerette gyerekként. Imádtuk sütögetni és bármennyit megettünk volna :)
Sütésre a cukormentes változat szerintem nem a legjobb, de simán magában, fagyik, sütik kiegészítőjeként nagyszerű. Ízesíthető bármivel ízlés szerint, lehet színezni. 
Én most egy adag vaníliásat és egy adag erdei gyümölcsöset készítettem.
Nagyon gyorsan elkészül, kevés hozzávalóból, kevés munkával. 
A gyerekeket is be lehet vonni, biztosra veszem, hogy élvezik majd :)

Egy 500 ml-s műanyag dobozt kibéleltem sütőpapírral és vékonyan kikentem étolajjal.
150 g xilitet 50 ml vízzel addig melegítettem, míg a xilit elolvadt és szépen kitisztult.
8 g zselatint elkevertem 3 evőkanál vízzel és őrölt vaníliával. Hozzáadtam egy kicsit a szirupból és kézi mixerrel kikevertem. Folyamatos keverés mellett  hozzáadtam a maradék szirupot is. Addig kevertem, amíg szépen kifehéredett, levegős, sűrű hab lett belőle. Ez kb. 10 perc.
A habot a dobozba öntöttem és 2-3 órára hűtőbe raktam.

Az erdei gyümölcsös úgy készül, mint a vaníliás, csak a zselatinhoz 3 helyett 1 evőkanál vizet raktam és 80 g összenyomkodott gyümölcsöt.
Miután megdermedt, az olajnak köszönhetően szépen kijött a formából. Éles vékony pengéjű késsel kockákra vágtam és beleforgattam 1 evőkanál porxilit és 1 evőkanál keményítő keverékébe.
Én azt szeretem, ha nagyobb kockákra van vágva, hogy legyen puha belseje, de ízlés szerint lehet kisebbre, nagyobbra, ki, hogy szereti.




Sokáig eltartható, mert gyakorlatilag semmi romlandó nincs benne.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.