2017. szeptember 17., vasárnap

Sajtos tallér

A mai időjárás épp megfelelő a sütögetéshez. Régóta szerettem volna kipróbálni a sajtos tallért, de mindig azt hallottam, hogy pepecselős, hosszadalmas munka. Nos szerintem nem az. Az elejétől a végéig 1 óra volt és 104 db, egyenként 3 g ch-t tartalmazó tallér lett.
Az eredeti recept egy volt kolléganőm, Balázsné Margit receptje. Gyakran hozott ilyet a munkahelyi rendezvényekre, mindig mindenki imádta, így nem is volt kérdés, hogy az ő receptjét alakítom IR-essé :)

150 g búzalisztet, 350 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 1 tojást, 50 g füstölt és 100 g trappista sajtot, 80 g tejfölt, 100 g kacsazsírt, 1,5 ek. sót, 1/2 kk. őrölt köményt összegyúrtam 150 ml szénsavas ásványvízzel. Természetesen a sajt fajtája, a só és a kömény mennyisége ízlés szerint változhat. A víz mennyisége pedig függ a liszt, a tejföl minőségétől, ezért javaslom, hogy apránként adjátok csak hozzá. Egy jól sodorható, nem túl puha tésztát kell kapnunk.
A tésztát kisodortam kb. 1 cm vastagra és kicsi pogácsaszaggatóval kiszaggattam, közben a sütőt feltettem melegedni.
Négyesével sütöttem, mindegyik oldalát kb. 20 másodpercig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.