2017. szeptember 4., hétfő

Krémes, fügés pite




Volt még pár szem fügém, amiből szerettem volna valami finom őszies süteményt. Sokat gondolkodtam, végül megszületett az alábbi fűszeres, krémes pite. Szerintem nagyon finom lett, próbáljátok ki :)


Hozzávalók:

Tészta:

50 g búzaliszt
50 g zabkorpa
150 g tk. búzaliszt
125 g vaj
60 ml tejszín
20 g DW 1:4 édesítő
1 tojás
1 csipet só, vanília, pici szódabikarbóna

Krém:

350 ml 30 %-os tejszín
4 tojás
20 g DW 1:4
vanília, gyömbér, fahéj, szerecsendió
A tetejére 7 db füge.

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, 30 percre hűtőbe tettem. Kisodortam és sütőpapírral bélelt formába nyomkodtam, a kilógó részeket levágtam és rózsákat készítettem belőle.





A tésztát kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöttem. A krém összetevőit kézi mixerrel összekevertem és az elősütött tésztába öntöttem, a rózsákkal, felezett fügével díszítettem.



Csak addig kell sütni, hogy a krém közepe még remegős, pudingszerű maradjon. A füge közepén összegyűlik a kisült cukor, ami picit karamellizálódik. Imádom :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.