2017. szeptember 19., kedd

Meggyes és almás kígyórétes



Tipikus példa arra, hogy a túl sok töltelék a szépség rovására megy, de legalább finom 😍

Tészta:
1 tojás, 20 g DW 1:4, csipet só, 10 g élesztő, 195 g teljes kiőrlésű zabliszt, 75 g búzaliszt, 30 g sertészsír, 60 ml tej és 100-120 ml langyos víz.
A hozzávalókat összegyúrtam annyi langyos vízzel, hogy egy nem túl lágy, nyújtható tésztát kapjak. Nem kelesztettem tovább, csak amíg a tölteléket elkészítettem.

Almás: 240 g almát kockákra vágtam, édesítővel, fahéjjal, vaníliával, szegfűszeggel, gyömbérrel és pici citromhéjjal puhára pároltam (csak annyi vizet öntöttem alá, hogy ne égjen le). A végén 1 tk. vaníliapudinggal besűrítettem.

Meggyes: ugyanúgy készült, mint az almás, de itt a meggy leve miatt a pudingon kívül 1 ek. búzakorpát is tettem bele.

A tésztát elfeleztem, kinyújtottam, két szélét bevagdaltam, középre raktam a langyosra hűlt tölteléket és az oldalát ráhajtogattam.

A tetejüket megkentem tojással, az almásat chia maggal, a meggyeset búzakorpával szórtam meg.
A sütőt nem melegítettem elő, úgy tettem be a réteseket sülni. Amíg a sütő kellően felmelegszik, annyi idő alatt a tészta is szépen megkel. Aranybarnára sütöttem és miután langyosra hűlt, 2-3 cm széles szeletekre vágtam.

A tészta készülhet 50-100 grammal több liszttel is ehhez a mennyiségű töltelékhez vagy a töltelék lehet 50-100 grammal kevesebb, úgy sokkal szebb rétesünk lesz, én viszont azt szeretem, ha a tészta vékony, a töltelék sok :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.