2017. szeptember 8., péntek

Sajtos roló

A puncskocka nagy sikere után gondoltam, hogy ismét egy klasszikust fogok kipróbálni IR-es változatban, amit sokan szeretnek. Most készítettem először és van még ugyan mit csiszolni a recepten, de szerintem jó lett :)


A tésztához 130 g vajba beledolgoztam 15 g búzalisztet és a masszát hűtőbe raktam.
2 tojás sárgáját, 1 tk. ecetet, 1 csipet sót, 80 ml jéghideg vizet összegyúrtam 55 g búzaliszttel, 80 g kölesliszttel és 80 g teljes kiőrlésű búzaliszttel. A tésztát kisodortam és a lisztes vajat a közepére halmoztam.


Ráhajtogattam az oldalait és kisodortam. Nekem itt még felvett 40 g tk. búzalisztet. Összehajtottam és 20 percre hűtőbe raktam.


A hajtogatást, pihentetést még 2-szer megismételtem, majd pár mm vastagságúra nyújtottam a tésztát és 1-1,5 cm-s csíkokra vágtam.
Alufóliába csomagolt és olajjal megkent csövekre tekertem a csíkokat és tojássárgájával megkentem.




Előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöttem, majd még forrón lehúztam a csövekről a rolókat. Összesen 14 db lett.


Miközben sültek a rolók, 60 g vajat felolvasztottam és 45 g teljes kiőrlésű búzalisztet lepirítottam rajt. A tűzről lehúzva folyamatos keverés mellett 300 ml tejszínt kevertem hozzá, sóval, borssal, szerecsendióval ízesítettem és sűrűre főztem. A besamelmártásba kevertem 50 g reszelt füstölt sajtot, 20 g gorgonzolát, 200 g tömlős natúr sajtkrémet és 50 g trappistát. Amikor a sajt elolvadt, elkevertem benne 25 g vajat. (14 db-hoz való töltelék.)


A kihűlt rolókat habzsákkal megtöltöttem és mindkét oldalukat reszelt sajtba nyomtam.


1 db üres roló 13 g, 1 db sajtos pedig 15 g ch-t tartalmaz.

A csiszolni való pedig a leveles tészta. Nem működik úgy a teljes kiőrlésű liszt, mint a sima :( 

Aki jobban szereti a vajas tölteléket, töltheti azzal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.