2017. szeptember 21., csütörtök

Forró csoki

Imádom az őszt, a telet, amikor be lehet kuckózni egy jó könyvvel a meleg szobába. Imádom az illóolajakat, gyertyákat, füstölőt és ehhez a hangulathoz nélkülözhetetlen egy csésze meleg tea, kakaó vagy forró csoki. Most az utóbbi mellett döntöttem :)
 
100 ml 30%-os tejszínt, 300 ml 3,5%-os tejet és 50 ml frissen facsart narancslét fahéjjal, vaníliával, gyömbérrel, kevés szerecsendióval felmelegítettem és hozzáadtam 100 g cukormentes ( vagy min. 70%-os) étcsokit. Miután elolvadt, 10-15 percig állni hagytam, hogy picit besűrűsödjön, majd poharakba töltöttem. Cukormentes tejszínhabbal, házi készítésű pillecukorral, fahéjjal díszítve kínáltam.


Természetesen tej helyett használhatunk kókusz- vagy mandulatejet is illetve csokoládé helyett kakaót, de az igazi forró csoki szerintem csokiból készül.

Egy alacsonyabb ch és kalóriatartalmú változatot is megosztok veletek, ezt régebben készítettem.

Forró "csoki"
200 ml kókusztejet, 50 ml 30 %-os tejszínt, 50 ml vizet, 1 púpos ek. kakaóport, fahéjjal, gyömbérrel, DW 1:4 édesítővel felmelegítettem és gyors keverés melett 1-2 g konjac liszttel sűrítettem. Erre azért van szükség, mert nincs benne semmi, amitől magától besűrűsödne. Konjac liszt helyett használhatunk keményítőt, tojássárgáját, pudingot, teljes kiőrlésű lisztet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.