2017. szeptember 24., vasárnap

Képviselőfánk


Kb. 1-2 hete próbálkoztam először az égetett tésztával. Akkor a kukában landolt az egész, mert lapos lett, összeesett. Aztán megláttam Az áfonya mámora blogon a tökéletes receptet, amit ma kipróbáltam. Szép és finom is lett :)

Eredeti recept:
http://afonyamamora.blogspot.hu/2017/05/mini-kepviselofank.html?m=1

150 ml vizet, 100 ml olajat és 50 g vajat egy csipet sóval felforraltam, majd hozzáadtam 50 g búzalisztet, 100 g teljes kiőrlésű búzalisztet. Addig főztem, míg elvált az edény falától, majd a tűzről levéve egyenként hozzákevertem 5 tojást. Habzsákba töltöttem és 14 db, kb. 4 cm átmérőjű halmot nyomtam egy sütőpapíros sütőlapra. Kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem. 15 percnél korábban tilos kinyitni a sütő ajtaját, különben összeesik a tészta.



Közben a maradék masszából egy másik sütőlapra 12 db Éclair-formát nyomtam és elkészítettem a képviselőfánk töltelékét.
1 csomag vaníliás pudingot megfőztem 60 g xilittel, 300 ml tejjel, 100 ml vízzel és 80 g vajjal.
200 ml habtejszínt 30 g xilittel és 1 csomag habfixálóval felvertem.
A kihűlt fánkoknak levágtam a tetejét és megtöltöttem őket a vaníliás krémmel és a tejszínnel.



Én most csak belekanalaztam, de nyilván sokkal szebb habzsákból kinyomva.
Porxilittel megszórva tálaltam.


Az Éclaireket most nem töltöttem meg, lefagyasztom és később felhasználom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.