2017. szeptember 15., péntek

Kakaós csiga vaníliás sziruppal


Életem első kakaós csigája. Soha nem sütöttem még IR előtt sem, pedig mindig szerettem. Amikor középiskolába jártam, volt egy pékség Kaposváron, ahol isteni kakaós és fahéjas csigát lehetett kapni vaníliás cukormázzal. Ezt ma már soknak érezném, így inkább egy szirupot készítettem a tetejére, ami bár édes, de mégsem olyan, mintha mázzal lenne bevonva.

A tésztához 150 ml meleg tejben elmorzsoltam 20 g élesztőt, beleszórtam 80 g finomlisztet, elkevertem benne 70 g vajat és pár percig állni hagytam, hogy az élesztő dolgozni kezdjen.
A masszához adtam 10 g sikért, 325 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 15 g DW 1:4 édesítőt, 1 tojást és 2 ek. tejfölt - ez a mennyiség függ a tejföl és a liszt minőségétől, puha, sodorható tésztát kell kapnunk - majd összegyúrtam és kisodortam.
50 g vajat felolvasztottam és megkentem vele a tésztát, megszórtam 40 g xilittel és 30 g kakaóporral úgy, hogy mindenhol befedje.
A tésztát feltekertem és kb. 1 cm-s szeletekre vágtam, nekem így 20 db csiga lett. A tetejüket megkentem vajjal.
Mivel nem kelesztettem, így nem melegítettem elő a sütőt, amíg bemelgszik, addig megkel a tészta is.
Sütés közben még 2-szer megkentem olvasztott vajjal a csigákat.
Amíg sültek 50 g xilitet folyamatos kevergetés mellett sziruppá főztem 40 ml tejjel és őrölt vaníliával.
Amikor a csigák megsültek, még forrón meglocsoltam őket a sziruppal.
(Ha úgy szimpatikusabb, hagyjuk a csigákat kihűlni és úgy tegyük rá a szirupot, akkor nem szívják be, szépen megmarad a tetejükön.) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.