2020. december 28., hétfő

Vajdasági sós háromszögek

120 g búzalisztet, 280 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 25 g élesztőt, 250 ml tejet, 50 ml olajat és egy csipet sót összegyúrtam és kelni hagytam, míg elkészítettem a tölteléket ill. előmelegítettem a sütőt. 

125 g margarint egy tojás sárgájával és egy teáskanál sóval elkevertem. 
A tésztát két részre osztottam és megkentem a sós margarinnal. Feltekertem és háromszög alakúra vágtam (24 db lett). Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, felvert tojással megkentem és reszelt sajttal megszórtam. Előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem. 

Nagyon könnyű a tésztával dolgozni, egyszerű dagasztani. Kelni csak addig hagyom, míg a tölteléket előkészítem, kisodrom, megtöltöm és mehet is a sütőbe, így nagyon gyorsan kész van. 

Az alaprecepten kívül készítettem már reszelt sajttal megszórva (mielőtt feltekertem), petrezselyemmel, borssal és fokhagymával ízesítve, kolbásszal, tepertővel, sonkával, pizzafűszerekkel, de sütöttem már édesen, fahéjjal, kakaóval is. (A tepertőshöz a 125 g margarin helyett ugyanennyi tepertőt aprító gépben kenhető állagúra darálok.)

Eredeti recept: https://www.sutnijo.hu/recept/sos-tesztak/sos-aprosutemenyek/866-vajdasagi-sos-haromszogek







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.