2017. szeptember 3., vasárnap

Sajtos pogácsa

Szeretem, hogy lehűlt az idő, lehet végre sütni anélkül, hogy mi is megsülnénk.  Még jól is esett a sütő melege. Imádom az őszt :)
Ma egy gyors sajtos pogácsa készült különböző magokkal.


Hozzávalók:

25 g élesztő
100 g búzaliszt
300 g tk. búzaliszt
50 g kacsazsír
90 g tejföl
2 tojás
1,5 tk. só
70 ml tejszínes víz (tej)
100 g reszelt sajt
chia, len és szezámmag

A tejszínes vizet kézmelegre melegítettem, belemorzsoltam az élesztőt és beleszórtam 15 g búzalisztet. A liszt cukor nélkül is beiindítja az élesztőt, így én egyáltalán nem használok cukrot a kelt tésztákhoz sem.
A magok, 50 g reszelt sajt és 1 tojássárgája kivételével az összes hozzávalót összegyúrtam és kelesztés nélkül kb. 1 cm-re nyújtottam a tésztát.



4 cm-s pogácsaformával kiszaggatam, a tojássárgájával megkentem, megszórtam őket reszelt sajttal, chia, len és szezámmaggal és aranybarnára sütöttem.
Nekem 49 db lett, 5 g ch/db.
(Természetesen liszt és tejföl függő is, miből mennyi kell, így picit változhatnak az arányok.)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.