2017. szeptember 13., szerda

Rakott palacsinta

Általában sok palacsintát sütök egyszerre, a maradékot csíkokra vágva lefagyasztom és később vagy rakott palacsinta készül belőle vagy túrós ill. mákos tésztaként eszem meg, ha nincs kedvem vagy időm főzni.


Körtés-mákos rakott palacsinta

3 db teljes kiőrlésű palacsintát csíkokra vágtam és felét egy kivajazott hőálló tálba tettem. Rákockáztam 200 g körtét, megszórtam 50 g mákkal és rátettem a maradék palacsintát. 2 tojás sárgáját kikevertem édesítővel, vaníliával és 150 ml tejszínnel, majd a palacsintára öntöttem.
A fehérjét vaníliával, édesítővel kemény habbá vertem és a palacsinta tetejére kanalaztam. Kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.




Almás-túrós rakott palacsinta


4 db teljes kiőrlésű palacsintát csíkokra vágtam, felét egy kivajazott hőálló tálba tettem és megszórtam édesítővel, 100 g apróra vágott almával, fahéjjal. Rákentem az 1 tojással, vaníliával, édesítővel elkevert 125 g  túrót és ráraktam a palacsinta másik felét. 2 tojás sárgáját elkevertem 100 ml tejszínnel, vaníliával és a palacsintára öntöttem. A tetejére rákentem a 2 tojás felvert habját és aranybarnára sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.