2017. szeptember 21., csütörtök

Meggymártás kölessel, natúr csirkemellel


Tudom, hogy ez egy végtelenül egyszerű recept, de remélem, van, akinek sikerül ötletet adnom egy gyors és finom ebédhez vele. Szerintem ez az egyik legjobb "menzaétel". Nem tudom, miért, de nekem mindig a menza jut róla eszembe, amit ugyan nem nagyon szerettem, de azért volt néhány jó dolog, például a gyümölcsmártás natúr szelettel, pirított darával. Kölessel még jobban ízlik.

Nálunk ezt sajnos csak én eszem egyedül, ezért nem szoktam belőle sokat főzni, az alábbi mennyiség 2 adaghoz elegendő.

1 kisebb csirkemellet sós, ételízesítős vízben megfőztem, felszeleteltem és kevés olajon mindkét felét aranybarnára sütöttem.
64 g kölest pici olajon megpirítottam, sóztam és 250-300 ml vízzel felöntve puhára főztem.
250 g meggyet 100 ml vízben, vaníliával, fahéjjal, szegfűszeggel, DW 1:4 édesítővel megfőztem. 100 ml 30 %-os tejszínnel és 20 g DW vaníliás pudinggal besűrítettem.
Sűríteni természetesen lehet liszttel vagy keményítővel is, de szerintem pudinggal finomabb. Ízlés szerint lehet több folyadékkal is készíteni, hogy több mártás legyen.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.