2017. szeptember 21., csütörtök

Rakott brokkoli


A bolognai raguhoz kevés olajon lepirítottam 1/2 fej apróra vágott vöröshagymát, hozzáadtam 250 g darálthúst és fehéredésig sütöttem. Sóval, borssal, bazsalikommal, oregánóval, petrezselyemmel és fokhagymával ízesítettem, puhára pároltam és 300 ml cukormentes passzírozott paradicsommal felöntve, friss bazsalikommal megszórva még kb. 5 percet forraltam.
400 g brokkolit sós vízben megfőztem, majd a levét ráöntöttem 250 g bulgurra és állni hagytam, amíg megpuhult.
A besamelmártáshoz 60 g vajat felolvasztottam és 45 g teljes kiőrlésű búzalisztet lepirítottam rajt. A tűzről lehúzva folyamatos keverés mellett 200 ml tejszínt és 200 ml vizet kevertem hozzá, sóval, borssal, szerecsendióval ízesítettem és sűrűre főztem.

Hőálló tálba rétegeztem a bulgurt, bolognai szószt, brokkolit, besamelt, sajtot... A tetejére brokkoli, besamelmártás, trappista, camembert és parmezán került.


Kb. 30 perc alatt összesütöttem.

Ízlés szerint a bulgur, hús, brokkoli arányok változhatnak.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.