2017. augusztus 31., csütörtök

Stíriai metélt


A metélthez összegyúrtam 250 g túrót, 100 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 1 tojást, pici vaníliát és 10 g DW 1:4 édesítőt. A tésztát kisodortam, kb. 10*30 mm-es darabokra vágtam és forró vízben addig főztem, míg feljöttek a víz tetejére.


4 tojást szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 15 g DW 1:4 édesítővel, vaníliával, 5 ek. tejföllel habosra kevertem (aki szereti, ízesítheti reszelt citromhéjjal is). A habot óvatosan a tejfölös krémhez kevertem és beleforgattam a metéltet. 


Kivajazott hőálló tálban kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöttem. Akkor jó, amikor a krém még remegős.



Porrá őrölt édesítővel megszórva tálaltam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.