2018. január 20., szombat

Szolnoki habos isler

80 g búzalisztet, 210 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 20 g porrá őrölt DW 1:4 édesítőt, 2 tojássárgáját, 160 g margarint, 5 ml vaníliaaromát, fél citrom reszelt héját, csipetnyi fahéjat, késhegynyi szódabikarbónát és 15 ml vizet összegyúrtam, majd fóliába csomagolva 1 órát hűtőben pihentettem.
A tésztát 3-4 mm-re nyújtottam és kiszaggattam. Nekem 26 db 5 cm átmérőjű korong lett. Előmelegített sütőben pár perc alatt készre sütöttem őket és rácson hagytam kihűlni.
130 g porxilitet 40 ml vízzel sziruppá főztem. 2 tojásfehérjét csipetnyi sóval, 30 g porrá őrölt xilittel, 5 ml vaníliaaromával felvertem és folyamatos keverés mellett hozzáadtam a szirupot. A habot gőz felett tovább vertem, amíg sűrű és fényes lett.
Habzsákba töltöttem és a korongok felére kb. 2-3 cm magas halmokat nyomtam, majd a másik felével befedtem őket.
200 g 74 %-os étcsokit gőz felett felolvasztottam 2 ek. étolajjal és a rácsra szedett sütiket bevontam vele. Lehet csak a tetejét vagy az egész sütit, ízlés szerint ill. díszíteni fehércsokival, kókusszal...
Pár órát hidegen hagytam összeérni,  ezalatt a tészta is szépen visszapuhult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.