2017. augusztus 20., vasárnap

Mogyorókrémes és sárgabarackos briós

 
Tegnap Miklósiban jártunk, abban a faluban ahol felnőttem és ami mindig az én igazi otthonom lesz. Ha Isten is úgy akarja, talán nyugdíjasként majd visszaköltözünk oda :) Meglátogattuk a nagynénémet és a keresztapámat, akik elláttak bennünket saját termesztésű zöldségekkel, mindenféle házi finomsággal, többek között édesítőszerrel készült baracklekvárral, így a mogyorókrémes briós mellé barackos is készült :)




A tésztához 10 g élesztőt, 50 g búzalisztet, pici sót, 20 g DW 1:4 édesítőt kevés langyos vízzel összekevertem és 5 percig állni hagytam, hogy az élesztő elkezdjen dolgozni. Hozzáadtam 200 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 1 tojást, 20 ml olajat, késhegynyi őrölt vaníliát és langyos vízzel egy nem túl lágy tésztát gyúrtam belőle. 30 perc kelesztés után kinyújtottam és kettévágtam a tésztát. Egyik felét mogyorókrémmel a másikat lekvárral kentem meg. Mindegyiket félbe hajtottam és hosszában csíkokra vágtam.


 
A csíkokat óvatosan megcsavartam és briós formára feltekertem, sütőpapírral fedett tepsi hátulján, tojással megkenve, kevés vízzel lefújva kb. 20 perc alatt készre sütöttem.


Porrá őrölt DW 1:4 édesítővel megszórva tálaltam. (A lekváros jobb, mint a mogyorókrémes.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.