2017. augusztus 16., szerda

Málnás-túrós kocka




Piskóta:
7 tojás
60 g tk. búzaliszt
15 g sikér
15 g kakaópor
15 g DW 1:4 édesítő
50 ml víz
1 csipet só
vaníliaaroma, szódabikarbóna

A piskótához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, a sárgáját az édesítővel, vaníliával, vízzel kikevertem. A száraz hozzávalókat a sárgájához szitáltam és óvatosan, kanalanként hozzákevertem a felvert habot. Sütőpapírral bélelt tepsiben tűpróbáig sütöttem, majd félbe vágtam és hagytam kihűlni.

Túrós réteg (piskóták közé):
400 g túrót összekevertem 2 ek. tejföllel, 1 ek. DW 1:4 édesítővel, vaníliaaromával és óvatosan beleforgattam 100 ml felvert tejszínt (ha folyós lenne a krém, egy kis zselatin mehet bele ill. aki szereti, ízesítheti citrommal).

Málnás réteg (felső piskótára):
300 ml felvert tejszínbe belekevertem 100 g málnát, vaníliaaromát, 1 ek. DW 1:4 édesítőt és 1 ek. zselatint.

Csokikrém:
60 g 85 %-os étcsokit gőz felett felolvasztottam 2 ek. vajjal és 2 ek. tejszínnel.

A kihűlt piskóta alsó felét megkentem a túrós krémmel, ráborítottam a másik piskótát és rákentem a málnás, majd annak a tetejére a csokis krémet. 1 éjszakára hűtőbe raktam, másnap szeleteltem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.