2017. augusztus 18., péntek

Rusztikus gyümölcstorta


Ma van a húgom 30. születésnapja 😊 Sokat gondolkodtam, hogy milyen tortát készítsek, végül a rusztikus gyümölcstortára esett a választásom. Könnyű elkészíteni, finom és mutatós, nem kötött recept, mindenki a saját ízlésére alakíthatja. Szerintem igazi nyári édesség.

A zöldségeshez épp reggel érkezett friss áru, így szerencsére szép málnát, szedret és áfonyát is kaptam. Úgy gondoltam, ha már tortát sütök, akkor kettőt készítek, így lett egy teljes kiőrlésű, cukormentes és a húgomnak egy hagyományos. (Mivel ez egy diétás blog, így az IR-es receptjét írom le.)
 
 

Piskóta:
  • 6 tojás
  • 75 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 15 g búzaliszt
  • 20 g DW 1:4 édesítőszer
  • 20 ml víz
  • vaníliaőrlemény
  • 1 csipet só
  • késhegynyi szódabikarbóna

Krém:
  • 1 cs. tejszínes pudingpor
  • 350 ml tej (vagy tejszín+víz)
  • 20 g DW 1:4 édesítőszer
  • 125 g margarin
Hab:
  • 200 ml hulala cukormentes, növényi habalap (természetesen lehet rendes cm. tejszín is)
  • 5 pötty édesítőszer összenyomva
  • vaníliaőrlemény
  • 2 cs. habfixáló

 Tetejére:
  • 150 g szeder
  • 150 g áfonya
  • 250 g málna

A piskótához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét 1 csipet sóval kemény habbá vertem, a sárgáját a vaníliával és az édesítővel habosra kevertem. A sárgájához szitáltam a lisztet és a szódabikarbónát, majd hozzákevertem a 20 ml vizet és adagonként óvatosan beleforgattam a felvert fehérjehabot. Előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tortaformában tűpróbáig sütöttem, majd rácson hagytam kihűlni.



A krémhez a pudingot az édesítővel és a tejjel megfőztem, majd még melegen hozzákevertem a margarint és kézi mixerrel addig kevertem, amíg langyosra nem hűlt.

A habalapot az édesítővel, vaníliával és a habfixálóval félkeményre vertem csak fel, amíg a krém teljesen kihűlt, hűtőbe raktam.

A piskótát félbe vágtam és a kihűlt krémmel megkentem az alsó lapot, málnával, áfonyával megszórtam és ráborítottam a másik piskótát.
 

 

Az egész tortát bevontam a maradék krémmel úgy, hogy az oldalát ne fedje be teljesen. A tejszínhabot a torta tetejére borítottam és ráhalmoztam a maradék gyümölcsöt.
 


 
 
Kb. 2 órára hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek, majd mentával díszítve tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.