2017. augusztus 25., péntek

Sajtos, sajtos-sonkás és sajtos-kolbászos muffin


A nyár vagy talán már a tavasz nagy slágerreceptje volt ez a sajtos muffin. Az IR-diétás változat elkészítésénél az alábbi receptet vettem alapul: http://receptneked.hu/sos-sutemenyek/sajtos-muffin-6/



A tésztához 25 g élesztőt 200 ml langyos tejben 100 g búzaliszttel elkevertem és pár percig állni hagytam, hogy az élesztő dolgozni kezdjen. Hozzáadtam 50 g sikért, 350 g tk. búzalisztet 1 tk. sót, 100 ml olajat, 1 tojást és összegyúrtam. Amíg előkészítettem a tölteléket, addig kelesztettem.
A töltelékhez 20 g vajat, 80 g zöldfűszeres vajkrémet, 120 g reszelt sajtot, 20 g parmezánt összekevertem.
A megkelt tésztát 12 részre osztottam, mindegyiket kisodortam, egyik felét bevagdostam. A másik felére került a töltelék, feltekertem és muffinformába raktam.
12 db lett, 4-be raktam kolbász, 4-be sonkakockákat is. A tetejüket megkentem tojással, megszórtam parmezánnal, szezám-, len- és chia maggal és aranybarnára sütöttem☺

Érdemes kipróbálni, nem csak mutatós, hanem finom is :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.