2017. augusztus 17., csütörtök

Karalábéfőzelék húsgombóccal


280 g karalábét felkockáztam, feltettem főni sós, borsos vízben 1 db babérlevéllel. Amíg felforrt, a gombóchoz 400 g darált húst, 1 tojást, 10 g zabkorpát és 50 g basmati rizst, sóval, borssal, fokhagymával, snidlinggel, petrezselyemmel összegyúrtam, gombócokká formáltam. Amikor felforrt a víz, beletettem őket a karalábé mellé, majd kb. 35 perc alatt puhára főztem. Habarás előtt kiszedtem a gombócokat és 30 g tk. búzaliszt, pici konjac liszt, 2 ek. tejföl és 150 ml tejszín keverékével sűrítettem. Hozzáadtam 1 csokor apróra vágott petrezselymet, snidlinget és egy kis fokhagymát, majd visszaraktam bele a gombócokat.

280 g karalábé 20 g ch
10 g zabkorpa 6 g ch
50 g basmati rizs 40 g ch
30 g tk. búzaliszt 18 g ch
Összesen 84 g ch.
A tejszín és a tejföl az én dietetikusom szerint a zsírtartalma miatt nem számolandó, mivel nem fogyasztunk belőle egyszerre nagy mennyiséget. Akinek számolja, annak ez még plusz ch :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.