2017. augusztus 27., vasárnap

Piskótatekercs



Nagyon szeretem a piskóta tekercset, de soha nem sikerült még igazán szépre. Amióta pontosan követem a diéta előírásait, talán nem is sütöttem, így eléggé féltem, hogy fog kinézni. Szerintem szép lett :)
 
 
 
Hozzávalók:
 
5 tojás
20 g búzaliszt
65 g teljes kiőrlésű búzaliszt
10 g DW 1:4 édesítő
1 ek. olaj
csipetnyi só és szódabikarbóna
vaníliaőrlemény vagy aroma
 
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, a sárgáját az édesítővel, a vaníliával és az olajjal habosra kevertem. A felvert habot óvatosan beleforgattam a sárgájába, majd beleszitáltam a lisztet és a szódabikarbónát.
Sokan nem szitálják át a teljes kiőrlésű lisztet, hiszen épp a lényege marad fent a szitán. Én a lisztnek ezt a részét a szitálás végén visszaöntöm a többihez, de úgy gondolom, hogy így sokkal légiesebb lesz a piskóta, mint ha csak simán keverem hozzá a lisztet.
 
A masszát sütőpapíros tepsi hátulján kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöttem (sütő függő, nekem hagyományos, régi típusú van, így hőfokot nem tudok írni).


Amikor megsült, a tetejét megszórtam liszttel, hogy ne ragadjon és szorosan feltekertem. Megvártam, míg teljesen kihűlt, kitekertem és megkentem kb. 5 ek. házi sárgabaracklekvárral, majd szorosan feltekertem és porrá őrölt DW 1:4 édesítővel megszórtam (nem kell attól félni, hogy túl édes lesz, hiszen ez a mennyiség kb. 1/2 kávéskanálnyi édesítő).



 
Recés késsel kb. 1 cm-s szeletekre vágtam, nekem 18 szelet lett és még az egészséges ételeket egyáltalán nem kedvelő páromnak is ízlett :)


3 megjegyzés:

  1. gratulálok, nagyon szép lett és biztos finom is, nyammmmi:)

    VálaszTörlés
  2. na szóval már beregisztráltam, és így is gratulálok:)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.