2017. augusztus 27., vasárnap

Túrógombóc



250 g túró
50 g zabkorpa
2 tojás
1 tk. negyedannyi cukorhelyettesítő

A hozzávalókat összekeverem, 30 percet állni hagyom és forró vízben addig főzöm, míg feljönnek a víz tetejére.
A forgatáshoz egy ek. vajon megpirítok 50 g teljes kiőrlésű zsemlemorzsát, pici fahéjjal ízesítem. Gyümölccsel és negyedannyival édesített tejföllel tálalom.

És akkor jöjjön egy másik, nyáriasabb változat :) Ezt a receptet egy volt munkatársam anyukájától kaptam. Szerintem nagyon finom és könnyű elkészíteni.



500 ml tejből (vagy tejszín+víz vagy kókusztej) jó sűrű tejbegrízt vagy zabkását főzök kb. 150 g tk. búzadarából vagy zabkorpából. Vaníliával, DW 1:4 édesítővel ízesítem. Ha kihűlt belekeverek 250 g túrót, gombócokat formálok, kókuszba forgatom. Eperrel, eperdzsemmel nagyon finom, de szerintem darált dióba, vagy mákba forgatva is ill. bármilyen gyümölccsel jó. (Friss képem sajnos nincs, így erről egy régit osztok meg.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.