2017. augusztus 28., hétfő

Cukkinis gnocchi bolognai raguval







Gyerekkorom óta nagyon szeretem a gnocchit ill., ahogy mi ismertük, krumpligombócot, nudlit. Régebben paradicsommártással, pirított hagymával, nudliként mákkal, vagy pirított darával és lekvárral ettük, aztán később bolognai raguval, sajtmártással, spenóttal, tejszínnel... Ezerféleképpen variálható. Egyetlen baj vele, hogy az IR-diétában ritkán lehet burgonyát fogyasztani és a ch-tartalma is nagyon magas, így nagyon keveset lehet belőle egyszerre enni. Nagyon megörültem, amikor pár hete megláttam "Az áfonya mámora" blogon a szilvásgombócot cukkinis tésztából, tudtam, hogy ki kell próbálnom gnocchiként, hiszen így jóval diétabarátabb, mint burgonyával :)




Az ötlet forrása:
http://afonyamamora.blogspot.hu/2017/08/szilvasgomboc-cukkinivel.html




A bolognai raguhoz kevés olajon lepirítottam 1/2 fej apróra vágott vöröshagymát, hozzáadtam 250 g darálthúst és fehéredésig sütöttem. Sóval, borssal, bazsalikommal, oregánóval, petrezselyemmel és fokhagymával ízesítettem, puhára pároltam és 300 ml cukormentes passzírozott paradicsommal felöntve, friss bazsalikommal megszórva még kb. 5 percet forraltam.




A gnocchihoz egy közepes cukkinit meghámoztam, kimagoztam és lereszeltem aprólyukú reszelőn, 380 g lett. Lesózva állni hagytam, majd kicsavartam a levét, így nekem 150 g cukkini maradt. Hozzáadtam 1 tojást, pici sót, 150 g teljes kiőrlésű búzalisztet és amíg a víz felforrt, összegyúrtam a tészta hozzávalóit. Lisztezett felületen hosszú rudakat sodortam, majd felszeltem és kis gombócokká formáltam őket.






Forró sós vízben addig főztem, míg feljöttek a víz tetejére és szűrőkanállal az előzőleg elkészített bolognai raguba szedtem őket.







Friss bazsalikommal, reszelt sajttal tálaltam:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.