2017. október 28., szombat

Profiterol

Az áfonya mámora blog csodás égetett tészta receptje alapján ma profiterolt készítettem.
Eredeti recept:
http://afonyamamora.blogspot.hu/2017/05/mini-kepviselofank.html?m=1
150 ml vizet, 150 ml olajat egy csipet sóval felforraltam, majd hozzáadtam 50 g búzalisztet, 100 g teljes kiőrlésű búzalisztet. Addig főztem, míg elvált az edény falától, majd egyenként hozzákevertem 5 tojást.
Sütőpapíros tepsire vizes teás kanállal diónyi gömböket formáltam. Lehet habzsákból is halmokat nyomni, de nekem kanállal gyorsabban megy. Forró sütőben 30 perc alatt aranybarnára sütöttem őket (15 percnél korábban TILOS kinyitni a sütőajtót, különben összeesik a tészta). 38 db lett, ebből én most 16 db-ot töltöttem meg.
400 ml habtejszínt 10 pötty édesítővel, 2 kupak vaníliaaromával, 2 csomag habfixálóval kemény habbá vertem és 3 részre osztottam.
Gőz felett felolvasztottam 50 g cukormentes étcsokit és az egyik adag tejszínhez kevertem. 8-8 fánkocskát megtöltöttem csokis ill. vaníliás tejszínnel. A harmadik adag tejszínt a profiterol tetejére halmoztam és kakaóporral megszórtam. Természetesen le lehet önteni csoki-, vanília- vagy bármilyen öntettel, ízlés szerint, de én most a hab melett döntöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.