2017. október 21., szombat

Mogyorókrémes, ribizlis rolád

Hozzávalók:

5 tojás
20 g búzaliszt
65 g teljes kiőrlésű búzaliszt
10 g kakaópor
10 g DW 1:4 édesítő
1 ek. olaj
csipetnyi só és szódabikarbóna
vaníliaőrlemény vagy aroma

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, a sárgáját az édesítővel, a vaníliával és az olajjal habosra kevertem. A felvert habot óvatosan beleforgattam a sárgájába, majd beleszitáltam a száraz hozzávalókat.
Sokan nem szitálják át a teljes kiőrlésű lisztet, hiszen épp a lényege marad fent a szitán. Én a lisztnek ezt a részét a szitálás végén visszaöntöm a többihez, de úgy gondolom, hogy így sokkal légiesebb lesz a piskóta.

A masszát sütőpapíros tepsi hátulján kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöttem (sütő függő, nekem hagyományos, régi típusú van, így hőfokot nem tudok írni).

Amikor megsült, a tetejét megszórtam liszttel, hogy ne ragadjon és szorosan feltekertem. 
Megvártam, míg teljesen kihűlt, kitekertem és megkentem kb. 100 g cukormentes mogyorókrémmel és megszórtam 40 g ribizlivel.


Szorosan feltekertem és kívül csokival vontam be. Ehhez 50 g 70 %-os étcsokit felolvasztottam 1 ek. olajjal és 2 ek. tejszínnel.
Pár órára hűtőbe raktam, majd 1 cm-s szeletekre vágtam. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.