2017. október 14., szombat

Birsalmás-vaníliás párna


150 ml tejszínt lassú tűzön felmelegítettem 1 rúd fahéjjal, reszelt citromhéjjal és 10-15 db kardamommaggal. 30 percet állni hagytam, hogy kiázzanak a fűszerek, majd 120 ml vizet hozzáadva, 20 g DW 1:4 édesítővel, 70 g vajjal langyosra melegítettem és leszűrtem. 20 g élesztőt, 15 g sikért és 150 g búzalisztet a tejhez kevertem és 10 percig állni hagytam, hogy az élesztő dolgozni kezdjen. 350 g búzalisztet gyúrtam a masszához és addig dagasztottam, míg elvált az edény falától (lisztfüggő a folyadékmennyiség, így esetleg kellhet még hozzá pici víz).
30 percet kelesztettem, ezalatt elkészítettem a tölteléket.


500 g birsalmát lereszeltem és kevés vajon, fahéjjal, szerecsendióval, szegfűszeggel megpároltam.
25 g Szafi vaníliás zabpudingot 200 ml tejjel, 10 g DW 1:4 édesítővel sűrűre főztem.
A megkelt tésztát vékonyra sodortam és 12 téglalap alakú részre vágtam. Egyik felét bevagdostam, középre halmoztam a tölteléket és ráhajtottam előbb a nem bevagdosott, majd a bevagdosott felét.



Tojássárgájával lekenve aranybarnára sütöttem, majd még forrón megkentem olvasztott vajjal és fahéjas xilitbe forgattam őket.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.