2017. október 1., vasárnap

Éclair fánk


Múlt hétvégén készítettem Az áfonya mámora receptje alapján képviselőfánkot, akkor a fele tésztából Éclair-forma készült, amit lefagyasztottam.
Ma édességet kívántam, de sütni nem volt kedvem, így most megtöltöttem.
Az égetett tészta receptje:
"Eredeti recept:
http://afonyamamora.blogspot.hu/2017/05/mini-kepviselofank.html?m=1

150 ml vizet, 100 ml olajat és 50 g vajat egy csipet sóval felforraltam, majd hozzáadtam 50 g búzalisztet, 80 g teljes kiőrlésű búzalisztet és 20 g köleslisztet. Addig főztem, míg elvált az edény falától, majd egyenként hozzákevertem 5 tojást. Habzsákba töltöttem és 14 db, kb. 4 cm átmérőjű halmot nyomtam egy sütőpapíros sütőlapra. Kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem. 15 percnél korábban tilos kinyitni a sütő ajtaját, különben összeesik a tészta.
Közben a maradék masszából egy másik sütőlapra 12 db Éclair-formát nyomtam és azt is megsütöttem."

A tésztát a fagyasztóból elővéve, rácson hagytam kiolvadni. Ez szobahőmérsékleten kb. 30 perc. Addig elkészítettem a tölteléket.
1 csomag vaníliás pudingot megfőztem 60 g xilittel, 300 ml tejjel és 60 g vajjal.
200 ml habtejszínt 30 g xilittel és 1 csomag habfixálóval felvertem.
A kiolvadt fánkoknak levágtam a tetejét és megtöltöttem őket a vaníliás krémmel és a tejszínnel.
20 ml tejet, 20 g xilitet, 20 g vajat felolvasztottam és 10 g kakaóporral sűrűre főztem, majd a fánkok tetejét bevontam vele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.