2017. november 1., szerda

Tejfölös krémes


2 csomag vaníliás pudingot megfőztem 50 g DW 1:4 édesítővel, 300 ml vízzel és 300 ml tejszínnel. Amikor kihűlt, hozzákevertem 250 g tejfölt és 10 g, 30 ml vízben feloldott zselatint.

5 tojást szétválasztottam. A fehérjét 1 csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 10 g DW 1:4 édesítővel, 1 kupak vaníliaaromával, 1 ek. olajjal habosra kevertem és beleforgattam a fehérjét. A tojásos keverékhez szitáltam 10 g kakaót, 25 g búzalisztet és 60 g teljes kiőrlésű búzalisztet (a szitán fennmaradó darabokat is hozzáadtam) és óvatosan összeforgattam.
Gáztepsi méretű sütőlapon vékony piskótát sütöttem, elfeleztem és az egyiket csatos forma aljába raktam, ráöntöttem a krémet és ráraktam a másik lapot, melyet előzőleg 12 kockára vágtam.
Nem muszáj előre felszelni, de én szeretem ezt a módszert a krémes sütiknél, mert nem nyomódik össze szeleteléskor. 6 órára hűtőbe raktam, majd szeleteltem és porrá őrölt édesítővel megszórva tálaltam.


Az alábbi recept adta az ötletet, de végül egy teljesen más sütit készítettem:
https://www.google.hu/amp/femina.hu/recept/pudingos-tejfolos-suti/amp

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.