2017. október 23., hétfő

Mákos guba

105 g finomlisztet, 245 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 10 g sikért, 20 ml olajat, 10 g élesztőt, 15 g DW 1:4 édesítőt, 1 tojást összegyúrtam kb. 150 ml langyos tejszínes vízzel és 30 percet kelesztettem. A megkelt tésztát 4 felé vágtam, oválisra nyújtottam, feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, vízzel lespricceltem és tepsistől sütőzacskóba húztam. Kb. 35-40 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Vaníliával és 20 g DW 1:4 édesítővel langyosra melegítettem 250 ml tejszínt és 100 ml vizet. 2 bagettet felkarikáztam és a tejbe áztattam, majd kivajazott formába rétegeztem 50 g mákkal. A maradék vaníliás tejszínt ráöntöttem és mindegyik tetejére egy kis darab vajat tettem. 15 percet sütöttem, ezalatt elkészítettem hozzá az öntetet.
1 tojássárgáját 1 cs. vaníliapudinggal, 1 kupak vaníliaaromával, 20 g DW 1:4 édesítővel, 250 ml tejszínnel és 250 ml vízzel megfőztem.
A tojásfehérjét 1 csipet sóval, 5 g édesítővel kemény habbá vertem, a gubára kanalaztam és aranybarnára sütöttem.
A vaníliaöntetet rákanalaztam és mentával díszítve tálaltam (az öntetből marad bőven, hogy evés közben lehessen még locsolgatni ☺).

Sütőzacskós ötlet innen:
http://beccaesasutik.blogspot.hu/2010/11/bagett-formazasa-es-sutese-lepesrol.html?m=1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.