2017. október 2., hétfő

Csokis, meggyes piskóta

Mára egy meggyes piskótát hoztam, én nagyon szeretem az ilyen egyszerű sütiket is. Gyakran sütök piskótát gyümölccsel, különböző fűszerekkel (pl. fahéj, szegfűszeg, gyömbér), darált dióval, mogyoróval vagy mandulával ízesítve. Szerintem jó alternatíva tízóraira, uzsonnára (vagy gyümölcs nélkül ritkán reggelire is).

Hozzávalók:
6 tojás
100 ml víz
25 g búzaliszt
25 g kakaópor
100 g tk. búzaliszt
15 g DW 1:4 édesítő
20 g 85 %-os étcsoki apróra vágva
200 g magozott meggy
1/2 kk. szódabikarbóna
1 csipet só

A tojásokat szétválasztottam. A sárgáját az édesítővel kikevertem, majd hozzáadtam a vizet. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem és óvatosan a sárgájába forgattam.
A száraz hozzávalókat összekevertem és a tojásos habhoz szitáltam (a teljes kiőrlésű lisztből a szitán fennmaradó darabokat a végén beleöntöttem), hozzáadtam az apróra vágott csokit és vigyázva, hogy a hab ne essen össze, fakanállal beleforgattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a masszát, a tetejére raktam a meggyet és előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.



2 megjegyzés:

  1. Szia Niki! Elkészítettem, sima lisztet nem tettem bele, viszont kis sikért igen. Isteni finom lett! Köszönöm a receptet! :) Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata :) Nagyon szívesen, örülök, hogy ízlett :)

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.