2017. október 2., hétfő

Hamburger


A zsemléhez 50 ml tejszínt, 100 ml vizet langyosra melegítettem, elkevertem benne 60 g olvasztott vajat, 10 g DW 1:4 édesítőt, egy csipet sót, 15 g élesztőt és 100 g búzalisztet, majd 15 percet állni hagytam, hogy az élesztő dolgozni kezdjen.
Hozzágyúrtam 300 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 30 g tejfölt, 1 tojást és addig dagasztottam, míg elvált az edény falától. A tésztából 8 zsemlét formáltam és letakarva, 1 órát kelesztettem őket.
Közben 2 l vizet felforraltam 30 g szódabikarbónával és a megkelt zsemlék mindkét oldalát 10-10 másodpercig főztem benne. Alapvetően nem szoktam kifőzni a hamburgerzsemléket sütés előtt, de a pár napja készített sós perec kapcsán eszembe jutott, hogy ez a zsemléknek is csak hasznára válhat :)
Sütőpapírral bélelt tepsire szedtem őket, tetejüket megkentem egy felvert tojással és megszórtam szezámmaggal.
Előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem őket.

A húspogácsát is szeretjük magunk készíteni, ha időnk engedi. Ezt a párom szokta, nem én :)
400-400 g apróra darált sertés- és marhahúst összekever 1 kisebb fej apróra vágott vöröshagymával, sóval, borssal, pici mustárral, fokhagymával, 1 ek. paradicsompürével. A masszából pogácsákat formál és nagyon kevés olajon, a tetejüket lenyomva kisüti őket.
Ha kész a zsemle és a pogácsa, mindenki ízlés szerint összerakja a saját burgerét.
(1 zsemle ch tartalma 31-32 g.)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.