2017. október 9., hétfő

Édes és sós fátyolkalács


Édes, fűszeres fátyolkalács

Tészta:
210 g tk. búzaliszt (126 g ch)
10 g sikér
80 g fehér búzaliszt (57 g ch)
1 tk. 1:4 édesítő
1 tojás
15 g élesztő
100 ml tejszín (ha szükséges, pici víz)
2 ek. olaj

Krém:
80 g margarin/vaj
1 csapott ek. DW 1:4 édesítő
1 csapott ek. kakaó
fahéj, gyömbér, őrölt szegfűszeg, szerecsendió ízlés szerint
A krém összetevőit habosra kevertem.
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, lisztezett felületen kinyújtottam, megkentem a krémmel és hosszában 4 csíkra vágtam. A csíkokat egymásra raktam, majd 6 kockára vágtam és sütőpapírral bélelt sütőformába raktam, tűpróbáig sütöttem. Porrá örölt DW 1:4 édesítővel megszórva tálaltam.


Sós fátyolkalács

Tészta:
210 g tk. búzaliszt
10 g sikér
80 g fehér búzaliszt
1 tojás
15 g élesztő
100 ml tejszín (ha szükséges, pici víz)
2 ek. olaj


Krém:
80 g margarin/vaj
1 ek. tejföl
1 gerezd fokhagyma, só, bors, ételízesítő, gyömbér, őrölt mustármag, koriander, kakukkfű, petrezselyem, kömény ízlés szerint

Úgy készül, mint az édes változat, csak a tetejére reszelt sajtot szórok.
A sósak régi képek még a fehérlisztes korszakból, ezért olyan világos a tészta. IR-esen csak édeset csináltam, de eszembe jutott, hogy szoktam sósan is és gondoltam, hátha valakinek ez a változat szimpatikusabb.




Az eredeti receptre már nem emlékszem, honnan volt, mert több éve sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.