2017. december 1., péntek

Kínai szezámmagos csirke

IR előtt imádtam a kínai szezámmagos csirkét és már nagyon hiányzott. Ma vacsorára elkészítettem a IR-barát verzióját és nagyon finom lett. A legnagyobb fejtörést a méz helyettesítése okozta, de szerintem sikerült jó alternatívát találnom.
Felkockáztam egy fél csirkemellet (350 g), sóztam és 10 percet állni hagytam.
A tésztához 1 tojást, késhegynyi szódabikarbónát, csipetnyi sót, 10 ml olajat, 100 g teljes kiőrlésű búzalisztet kb. 90 ml vízzel sűrűre kevertem. A felkockázott csirkét a masszába forgattam és bő olajban aranybarnára sütöttem.
50 g xilitet 10 ml vízzel, pici chilipehellyel sziruppá főztem, majd 60 g cukormentes ketchupot adtam hozzá.
Amikor a csirke kisült, összeforgattam a mázzal és megszórtam szezámmaggal.
A körethez 300 g káposztát laskára vágtam és kevés olajon roppanósra sütöttem, chilipehellyel, kínai ötfűszer keverékkel ízesítettem (szegfűszeg, édeskömény, szegfűbors, csillagánizs, fahéj).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.