2017. december 3., vasárnap

Kakaókrémes ostoros rétes

400 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 200 g búzalisztet, 3 tojássárgáját, 50 g élesztőt, 20 ml olajat, 30 g negyedannyi édesítőt összegyúrtam 200-200 ml langyos tejszín és víz keverékével (vagy 400 ml tej). A tésztát jól kidagasztottam és 30 percet kelesztettem.

A krémhez 250 g margarint habosra kevertem 40 g kakaóval és 200 g cukornak megfelelő édesítővel (érdemes olyat választani, aminek a tömege is megközelíti a cukorét, tehát ebben az esetben önmagában a negyedannyi édesítőt én annyira nem szeretem).
A tésztát 6 részre osztottam, kinyújtottam, majd megkentem a krémmel.
A kakaókrémes tésztákat feltekertem, összefontam, sütőpapírral bélelt formába raktam és tojássárgájával megkentem.
Maximum hőmérsékleten előmelegítettem a sütőt (hagyományos sütőm van, ezért nem írok pontos hőfokot, sütési módot) és az aljába tettem egy tepsiben vizet, a gőzben szépen megemelkedik a tészta. Másodszor már csak addig kelesztettem, míg a sütő felmelegedett. Tűpróbáig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.