2017. december 10., vasárnap

Hamis mézeskalács

Nagyon szeretem az alábbi receptet, gyors és finom. Nem kell pihentetni és sütés után rögtön puha, nem lesz kemény.
114 g búzalisztet, 266 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 3 tojást, 5 g szódabikarbónát, 50 g vajat, 80 g porxilitet, 20 g porrá őrölt DW 1:4 édesítőt, 1 kupak vaníliaaromát, fahéjat, szegfűszeget, citromhéjat és szerecsendiót összegyúrtam. Az elején nagyon morzsolódik, de ahogy gyúrjuk, szépen összeáll.
A tésztát kb. 5-6 mm vastagra nyújtottam, különböző formákkal kiszúrtam és előmelegített sütőben, sütőpapíros lapon pár perc alatt aranybarnára sütöttem.
Miután kihűlt, 80-100 g porxilittel és 1 ek. citromlével felvert tojásfehérjével lehet díszíteni. Pár óra alatt megszárad és be lehet dobozolni.
Én most nem díszítettem, így az alábbi egy régebbi kép.

2 megjegyzés:

  1. Szia.
    Érdekelne, hogy működik e csak DW1:4-el xillit helyett?
    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Szerintem a süti működik úgy is, csak a máz lenne túl édes.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.