2017. december 23., szombat

Tiramisu

5 tojást szétválasztottam. A sárgáját habosra kevertem 10 ml olajjal, 20 g DW 1:4 édesítővel és egy kupak vaníliaaromával. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem és óvatosan a sárgájához forgattam. A tojáshabba szitáltam 20 g búzalisztet, 80 g teljes kiőrlésű búzalisztet és késhegynyi szódabikarbónát. Gáztepsi méretű, sütőpapíros lemezen tűpróbáig sütöttem. Amikor kihűlt, 32 hosszúkás szeletre vágtam.
2 tojás sárgáját 20 db porrá tört édesítővel, 500 g mascarponéval, 2 kupak vaníliával habosra kevertem, majd beleforgattam 200 ml, 1 tasak zselatinfix hozzáadásával kemény habbá vert tejszínhabot.
150 ml kávét elkevertem 10 ml rumaromával és a piskótaszeleteket megforgattam benne, majd a krémmel tepsibe rétegeztem. Alulra piskóta került, arra krém, amit megszórtam 1 ek. kakaóporral, majd még egy réteget készítettem ugyanígy.

Pár óra hűtés után szépen szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.