2017. november 30., csütörtök

Brokkolis pogácsa

A klasszikus krumplis pogácsa helyett találtam ki ezt a pogácsát, mert sajnos a krumplis változat a mi diétánkban egyáltalán nem előnyös ill. a magas ch-tartalom miatt nagyon kis adagot is lehetne enni belőle.
450 g brokkolit sós vízben puhára főztem, majd lecsepegtettem és hagytam kihűlni.
A hideg brokkolit 1 tojással, 1 csapott tk. sóval, 15 g zsírral, 30 g gorgonzolával, pici őrölt borssal, 40 g búzaliszttel és 160 g teljes kiőrlésű búzaliszttel összegyúrtam. A liszt mennyisége függ a minőségétől ill. attól is, hogy a brokkolit mennyire sikerül lecsepegtetni, ezért azt ajánlom, hogy apránként gyúrjátok hozzá a lisztet, olyan állagú tésztát kell kapnunk, mint a krumplis pogácsáé. Nem szabad túl sok lisztet gyúrni hozzá, mert úgy kemény lesz, inkább a lágy tésztára kell törekedni.
Kb. 5-6 mm vastagra nyújtottam (nekem nyújtás közben még felvett 30 g lisztet) és 4 cm-s pogácsaformával kiszaggattam (42 db lett).
Előmelegített sütőben, sütőpapíros tepsin mindkét oldalát pirosra sütöttem.

A pogácsát én mindig konyharuhával bélelt tálba, kosárba szedem, így nem nedvesedik az alja, amíg kihűl.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.