2017. december 2., szombat

Máktorta

Ilyen tortát anyukám szokott sütni gyerekkorunkban és nagyon szerettem, de eddig soha nem próbáltam. Kicsit hasonlít a charlottehoz, de mégis más, ez nem a "kiborítós" fajta...
A piskóta tekercset az alábbi receptem alapján készítettem:
http://edes-ir-elet.blogspot.hu/2017/08/piskotatekercs.html?m=1
Érdemes előre elkészíteni, hogy legyen egy kis ideje összeérni.
A tekercset 20 szeletre vágtam és a 20 cm-re állított tortakeret alját és szélét kiraktam a szeletekkel.
500 ml tejszínt felvertem 14 pötty összezúzott édesítővel (tudom, sokaknak ez fura vagy nem szimpatikus, de én tejszínbe ezt szeretem legjobban), 25 g mákkal. Közben 10 g zselatint 40 ml vízzel felmelegítettem és folyamatos keverés melett a habhoz adtam. Lehet ízesíteni citrommal, vaníliával, de szerintem nagyon finom a mák a natúr tejszínnel.
A mákhabot a tortaformába öntöttem és hűtőbe raktam.
Forró serpenyőben megpirítottam 4-5 ek. szeletelt mandulát és a torta tetejére szórtam, majd kb. 3 órára visszatettem a hűtőbe.
Mentalevéllel díszítve tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.