2017. december 23., szombat

Hunyadi kocka

Eredeti recept:
http://tortadekor.blogspot.hu/2014/02/hunyadi-torta.html?m=1

7 tojást szétválasztottam. A sárgáját habosra kevertem 170 g porxilittel, 1 kupak vanília- és 2 kupak rumaromával, majd 250 g főtt, darált gesztenyét kevertem hozzá. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem és óvatosan a sárgájához forgattam. Gáztepsi méretű sütőpapíros lemezen 3 lapot sütöttem belőle. Fontos, hogy a lapok kihűljenek, mert ragadósak. Amikor kihűltek, mindegyiket félbevágtam.
1000 ml tejszínt 2 csomag zselatinfexet, 20 db porrá őrölt édesítővel kemény habbá vertem.
Az első lapot tetejével lefelé tálcára borítottam, óvatosan lehúztam róla a papírt és megkentem habbal, rétettem a következő lapot és ugyanígy jártam el. A 6. lapot 1 tábla, gőz felett felolvasztott és 1 ek. olajjal elkevert csokival vontam be. A maradék tejszínből csíkokat nyomtam rá, fogpiszkálóval mintáztam és néhány órára hűtőbe raktam a süteményt. Sajnos a teteje nem lett szép, mert gyorsabban dermedt a csoki, mint gondoltam :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.