2017. december 10., vasárnap

Bejgli

75 g búzalisztet, 175 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 10 g élesztőt, 1 tojássárgáját, 10 g DW 1:4 édesítőt, 110 ml langyos tejet és 125 g olvasztott margarint összegyúrtam. Az elején ragacsos picit, de ahogy gyúrjuk, szépen elválik a kezünktől és egy jól formálható, nem túl lágy tésztát kapunk.
Amíg a tölteléket elkészítettem, a tésztát meleg helyen pihentettem.
125 g darált diót 50 ml tejjel, 10 g DW 1:4 édesítővel összekevertem. A mákosat ugyanígy készítettem, csak 10 ml tejjel többet kevertem hozzá. A töltelékhez lehet citromhéjat, vaníliát is adni.
A tésztát elfeleztem, kinyújtottam és rászórtam a tölteléket, mind a négy oldalát felhajtottam és a rövidebb oldalról szorosan feltekertem.

Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam a tekercseket, megkentem 1 ek. tejjel elkevert tojássárgájával és hűtőben pihentettem 30 percet.
A sütőt előmelegítettem, a bejglit ismét megkentem a tojássárgájával, fogpiszkálóval megszúrkáltam, hogy ne repedjen szét és kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem.



7 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki. Hány fokra melegítetted a sütőt?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :) Nem tudom, régi fajta gázsütőm van, 3 fokozattal, 20 percet melegítettem kb. és maximumon sütöttem.

    VálaszTörlés
  3. Azt sajnos még nem próbáltam, lehet, hogy a kakaóhoz egy kalácstészta jobb lenne.

    VálaszTörlés
  4. Nicki! Szuper lett a bejgli a recepted alapján. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Nicki! Szuper lett a bejgli a recepted alapján. Köszönöm!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.