2018. március 21., szerda

Túrós baguette sajtos túrókrémmel


200 ml vizes tejszínt langyosra melegítettem és belemorzsoltam 20 g élesztőt, elkevertem 20 g sóval, 2 g DW 1:4 édesítővel, 120 g búzaliszttel, 20 g sikérrel és pár percet állni hagytam. Miután az élesztő dolgozni kezdett, hozzáadtam 115 g olvasztott vajat, 1 tojást, 250 g rögös túrót és 300 g teljes kiőrlésű búzalisztet.
A tésztát összegyúrtam és 1 órát kelesztettem.

Ezalatt elkészítettem a túrókrémet.  200 g rögös túrót villával összenyomkodtam, 100 g tejszínes sajtkrémmel és 40 g vajjal krémesre kevertem. Sóval, borssal, petrezselyemmel, őrölt paprikával és 1 kisebb gerezd fokhagymával ízesítettem.

A megkelt tésztát elfeleztem. Egyik felét letakarva félretettem, ebből most szezámos kifli készült, a másikat 6 felé vágtam, gombócokat formáltam belőle és oválisra nyújtottam, majd a hosszabb felüknél feltekertem őket. Sütőpapírral bélelt tepsiben, vízzel lefújva, előmelegített sütőben sütöttem lefedve kb. 10 percig, majd a tetejét levéve még kb. 10-15 percet, amíg szép aranybarna lett.
A sütőből kivéve hideg vízzel lekentem és rácson hagytam kihűlni őket.
Egy kivételével, amit még melegen gyorsan megettem :) Kívül ropogós, belül nagyon puha, levegős bélzetű. Szerintem magában vagy szendvicsalapként is megállja a helyét.





A teljes mennyiségből 12 db, egyenként 22 g ch-tartalmú baguette lesz.
Én azt szeretem, ha összesülnek, de aki ropogósabbra szeretné, olyan távol rakja őket egymástól, hogy kb. duplájára sülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.