2018. március 3., szombat

Almás-diós fonat

130 ml 1:1 arányú tejszínes vizet langyosra melegítettem és 15 g DW 1:4 édesítőt, 10 g élesztőt felfuttattam benne. Amikor az élesztő dolgozni kezdett, hozzáadtam 15 ml olajat, 5 ml vaníliaaromát, 1 kisebb tojást, 40 g tejfölt, 10 g vaníliás pudingport, 70 g búzalisztet, 185 g teljes kiőrlésű búzalisztet és addig dagasztottam, míg elvált a kezemtől. Lefedve 1 órát kelesztettem.
A megkelt tésztát kb. 3-4 mm vékonyra sodortam és megkentem 25 g olvasztott vajjal. Megszórtam 4 ek. porxilittel, fahéjjal, 1 db reszelt, alaposan kicsavart almával és 60 g durvára vágott dióval. A tésztát feltekertem és hosszában félbe vágtam, majd a töktelékkel felfele fordítva összetekertem őket.
Előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem. Porxilittel megszórva tálaltam.
A formázási ötlet az Édesítészde oldaláról való:
http://edesiteszde.hu/2017/12/20/meggyes-makos-es-narancsos-dios-koszoruk/




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.